Autor: Dr Biljana Savić

Škola je počela!

biljana

Dr Biljana Savić

Dr Biljana Savić je ljekar internista. Vlasnica je ordinacije "Balans" u Nikšiću. Piše blog za "Život", nedjeljni dodatak "Vijesti", već nekoliko godina. U svojim tekstovima donosi zanimljive "zdrave" recepte sa sezonskim namirnicama. Obrađuje teme iz oblasti nutricionizma. Na zanimljiv i lagan način savjetuje čitaoce o pravilnoj ishrani, kao i kako da iskoriste prirodu na najbolji mogući način.

Zaletela sam se da pišem o sezonskom  povrću i voću. Toliko ga je i tako  je sjajno, sočno i ukusno, da nije korektno da ga zanemarimo. Ali, zazvonilo je zvono u školi i ja ne mogu da odolim da se ne ponovim po ko zna koji put.

Roditelji rade, deca trče po školskim i vanškolskim obavezama. Tu su i (relativno) novi članovi porodice - računari. Kod mene u kući postoje pokušaji da se umesto sa članovima porodice, obrok provede u društvu računara. Želim da se pohvalim   da sam tu pojavu otklonila iz naše kuće i prilično sam zadovoljna zbog toga.
Sledeća prepreka u ovom našem maratonu (ili je triatlon?) su užine u školi.
Zaista je lakše da se da novac - da se u pekari ili prodavnici kupi nešto primamljivog izgleda, ukusa I mirisa. Međutim nije bolje, jer nije zdravije.
Grickalice, čokoladice, sokovi  nisu nešto što je dobro da se uzima svaki dan, a naročito ne mogu da zamene  dobar  kućni obrok  ili voćnu užinu.
Dragi đaci  i studenti, doručak kod kuće, pre odlaska u školu, je pravi potez. Pokazalo se da „siti“ postižu bolje rezultate od „gladnih“.

Ako je nastava popodne, ne zaboravite da ručate  pre  nego što pođete. Tako ćete da nahranite svoj organizam u pravo vreme i daćete mu energiju potrebnu za radni dan. Takođe ćete da izbegnete uzimanje manje poželjne hrane kad glad ne bude više pitala šta ima da se pojede.
Samo je nekoliko minuta u toku dana potrebno da se u kućnoj režiji pripremi doručak ili užina za poneti. Kvalitet i zdravstvena korist u odnosu na alternativna instant rešenja su nemerljivi.
Dakle, roditelji, bake i deke, tetke, strine, ujne - krenite u organizovanu akciju. Da podržimo naše najdraže da se uključe u nove trendove, a to je povratak  prirodi - što kvalitetnija ishrana.
Podsetimo ih da su proizvodi od integralnog brašna, mlečni proizvodi, jaja, meso (riba takođe spada u meso), povrće - voće ključni za dobro zdravlje isto kao što i računar  radi dobro kada ga održavamo.
Kada razmenjujem iskustva sa drugim roditeljima (jer sam na prvom mestu jedna od njih), vidim da se uglavnom nalazimo u sličnoj situaciji. Ne bih da govorim militarističkim rečnikom o strategiji, bitkama - ratovima, već o strpljenju, upornosti i dobroj saradnji   koji će da donesu dobro našim pametnim glavama.

Vaš komentar