Autor: Gastro.me

Ne bacajte tjesteninu kad se ohladi

Skuvana i ohlađena tjestenina sadrži otporni skrob koji utiče povoljno na vaše zdravlje, tvrde naučnici.

Vjerovatno ste već znali da je skrob materija koja se nalazi u namirnicama poput krompira i hljeba. Međutim, da li ste znali da postoji razlika između običnog i otpornog skroba? Kada jedete bijeli hljeb ili tjesteninu, normalni skrob se pretvara u šećer gotovo jednako brzo kao kada popijete istu količinu šećera iz zaslađenih napitaka. 

To je zbog toga što se normalan skrob sastoji od lanaca glukoze koji se brzo u organizmu rastavljaju na šećere. Ako se ovaj šećer ne sagori, pretvara se u masnoću, piše “Dejli mejl”. 

Drugi problem je što ova hrana na taj način može nepovoljno da utiče na nivo insulina u krvi. 

S druge strane, otporni skrob se ne razlaže tako brzo u organizmu. Tako glukoza ulazi u krv sporije i ne raste nivo insulina, a i duže ostajete siti. 

Pored toga, otporni skrob utiče povoljno na varenje, djeluje preventivno na srčana oboljenja i smanjuje krvni pritisak, kaže doktorka Denis Robertson s Univerziteta Sari. 

Otporni skrob se prirodno nalazi u bananama, nekim mahunarkama i sirovom ovsu. Što se tiče tjestenina, nivo otpornog skroba se povećava kada se pasta skuva i ohladi.

Zbog toga, nije na odmet da skuvanu tjesteninu, pa i pripremljen krompir ne bacate kad se ohladi.

Ova hladna hrana sadrži više otpornog skroba, pa ćete duže biti siti, a nivo šećera u krvi ćete držati pod kontrolom, savjetuju stručnjaci, prenosi Super žena.

Vaš komentar